پادشاهی از جنس نمرود و فرعون

پادشاهی از جنس نمرود و فرعون


امام صادق علیه السلام از پدر بزرگوارشان حضرت امام باقر علیه السلام در مورد ورود به کعبه سوال نمودند ، حضرت در جواب فرمودند :  ورود به کعبه ورود در رحمت الهی و خروج از ان خارج شدن از گناهان است .

من لایحضره الفقیه : ج ۲ ص ۲۰۶

saudia-amir-salman-kaabeh03

پادشاه عربستان اخیرا به زیارت مسجد الحرام در مکه مکرمه رفته و پس از آن با کفش وارد کعبه معظمه و با همان حال مشغول نماز شد  وسپس در حضور وی خانه خدا غبار روبی شد .
ورود با کفش  سلمان بن عبدالعزیز به مقدس ترین مکان مسلمانان بازتاب گسترده ای در فضای مجازی به همراه داشت و با اعتراض مسلمانان سراسر جهان همراه شد .
سلمان که خود را خادم حرمین شریفین می داند و این لقب پرطمطراق را یدک می کشد ، نشانی از تواضع خادمی در برابر صاحب البیت در او مشاهده نشد . شاهنشاه متکبر سعودی در حالیکه کفش به پا داشت وارد سجده گاه انبیا شد و سراپا غرور و نخوت ، به صورت نمادین  خم و راست شد تا چشمان بیدار را به یاد فرعون و نمرود بیاندازد .
واقعا او وارد رحمت الهی شد و گناهانش بخشیده گشت ؟
محال است چنین باشد چرا که خداوند می فرماید :  إِنَّمَا یَتَقَبَّلُ اللّهُ مِنَ الْمُتَّقِینَ
خدا فقط از تقواپیشگان مى‏پذیرد. سوره  المائده آیه  ۲۷

امام صادق علیه السلام می فرمایند :  هنگامی که خواستی وارد کعبه شوی ابتدا غسل نما و با کفش وارد مشو
معاویه بن عمار، عن أبی عبدالله علیه السلام قال: إذا أردت دخول الکعبه فاغتسل قبل أن تدخلها ولاتدخلها بحذاء
الکافی : ج ۴ ص ۵۲۷
این سلطان مغرور که دستش به خون هزاران هزار مسلمان بی گناه الوده است  اگر امام صادق بالحق ما را هم قبول نداشته باشد و خود را حنبلی بداند و مرید مکتب ابن تیمیه ،  باز هم به خطا رفته و ادب را زیر پا نهاده و مرتکب گناه شده است .
ابن تیمیه امام سرشناس وهابیها در مورد ورود به خانه خدا چنین فتوا می دهد :
ودخول نفس الکعبه لیس بفرض ولا سنه مؤکده، بل دخولها حسن، والنبی صلى الله علیه وسلم لم یدخلها فی الحج، ولا فی العمره؛ لا عمره الجعرانه، ولا عمره القضیه، وإنما دخلها عام فتح مکه. ومن دخلها یستحب له أن یصلی فیها، ویکبر الله، ویدعوه، ویذکره. فإذا دخل من الباب تقدم حتى یصیر بینه وبین الحائط ثلاثه أذرع، والباب خلفه؛ فذلک هو المکان الذی صلى فیه النبی صلى الله علیه وسلم. ولا یدخلها إلا حافیًا.
مجموعه الفتاوى : ج ۲۶ ص ۱۴۵
ورود به کعبه واجب نیست و حتی مستحب موکد هم نمی باشد بلکه دخول به کعبه حسن است . …
هر کس وارد کعبه شد مستحب است که در ان نماز بخواند و تکبیر بگوید و دعا کند و ذکر بگوید …
و وارد کعبه نشود مگر اینکه پابرهنه باشد
المرىاوی در کتاب فقهی خود به نام الإنصاف فی معرفه الراجح من الخلاف على مذهب الإمام أحمد بن حنبل جلد ۴ ص ۵۰
می نویسد :
یستحب دخول البیت و الحجر منه و یکون حافیا بلاخف و النعل و لاسلاح نص علی ذلک .
ورود به کعبه و حجر مستحب است و باید پا برهنه و بدون کفش و دمپایی و اسلحه وارد شد و نص در این مورد وارد شده است .
لازم به ذکر است که این کتاب از مهمترین کتب فقهی مذهب حنبلی می باشد .

البهوتی در کتاب کشاف القناع عن متن الاقناع که از کتب فقهی حنبلی به شمار می رود ، جلد ۲ صفحه : ۵۰۷  چنین اورده :
( ویکون ) حال دخول البیت والحجر ( حافیا بلا خف ولا نعل
باید هنگام ورود به کعبه و حجر پا برهنه و بدون کفش و دمپایی بود

نـظـرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.